torsdag 14 april 2011

Art Cologne

jepp jepp, schnell und sicher, det är så vi jobbar här i tyskland
Jippi, nu är jag äntligen här i Köln och ska strax gå iväg till mässan efter att ha tagit mig an en dignande frukostbuffé.

vi kör high fat high carb


Ernst har redan varit här och han och jag möttes som hastigast i går kväll på arlanda när han kom hem och jag åkte.

Det ska bli väldigt spännande att se alla hans verk här nere och hur de från galleriet har valt att hänga dem. En av mina absoluta favoriter i modern Billgrentid ställs ut här. jag lovar att fota den.

senare under dagen ska jag på möten inne i stan och träffa olika bokhandlare för att presentera What is art? för dem.
Jag älskar att vara i tyskland igen och få prata tyska. Jag gick ju i tyska skolan i 13 år så tyska är mitt andra språk.

Eftersom den skolan var väldigt sträng så kan jag mycket få slanguttryck och har ett ordförråd som är jämförbart med en 85-årig akademikers. typiskt roligt. Det är som när man hör väldigt lillgamla barn:  " ursäkta mig, men jag är inte säker på huruvida du är fullt medveten om den negativa energie du bidrar med när du berövar mig mina leksaker i syfta att få mig att städa mitt rum". så ska mina barn prata.


Bis später,
Rut

1 kommentar: