fredag 27 maj 2011

Nya skatter


Den här faktaspäckade boken fick jag av Ernst. Jag älskar att ta del av tidigare generationers syn på framtiden. Var den hoppfull? Dystopisk?  

Ernst brukar säga: "Det blir alltid som man tänkt sig, fast lite tvärt om." som svar när jag försöker dryfta mina funderingar om det som ännu inte har materialiserats i tid och rum

men tyskarna är väl inte heller kända för sitt leksinne..      
igår när Ernst skulle till Venedig behövde han flyga hutlöst tidigt och vid sånna tillfällen brukar jag ringa och väcka honom för säkerhetens skull (yes..i am quite the curlingmamma).

Det har varit mitt ansvar att se till att allt som behövdes för installationen av verket fanns på plats när han kom ner till italien. gissa om jag fick magknip av den här smskonversationen:


Vi får se om det kanske vankas kvartsamtal när han kommer hem i eftermiddag..

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar