onsdag 16 mars 2011

star struck

här sitter jag när jag inte skriver på bloggen


gissa om jag har slitit med mosaiken. på riktigt har det varit blod svett och tårar. Jag skar mig nämligen på en bit som jag klippt till så att jag blödde på tavlan, mosaiken mig själv och på hovtången så att den blev helt klibbig och hal. Så nu vet ni det som lite trivia att när ni köper det här verket så köper ni även lite av mitt blod som gömmer sig under mosaiken.

bloooood på mina arbetskläder


Ernst och jag sitter i möten mest hela dagen samtidigt som vi har tio målningar som ska bli klara till 28 mars då de ska skickas till mässsan i köln. 
så här ser det ut hos oss

MEN nu ska jag berätta en sjukt PINIG grej som hände i lördags.
krissan, max och ernstan i motljus

Då var vi på moderna museet där ernstan skulle vara med i ett panelsamtal om postmodernismen tillsamans med Krissan och Max Book (vars konst jag ääääälskar). Any who...  Sen det blev klart att Daniel Birnbaum skulle bli ny chef på moderna så har jag med spänning tagit del av artiklar han skrivit och intervjuer han medverkat i och kommit fram till att jag tycker att han verkar vara bra.


Men grejen är att sen jag börjat här så har jag träffat massa löst folk som jag nog trodde att jag skulle bli lite knäsvag av att träffa men där känslan uteblivit.

Så i lördags tror ni inte att fan flyger i mig när jag ska hälsa på Birnbaum. Jag vet inte varför men så fort jag såg honom så blev jag så där helt finissig och hoppig och jag kände att det plötsligt blev VÄLDIGT VIKTIGT för mig att göra ett bra intryck på honom. Så när vi hälsade på varandra så han ba: Daniel och jag ba. HEJDANIELJAGHETERRUTOCHJAG KÄNNERXX (XX står här för en gemensam bekant)


asså jag verkligen bara blurted it out som att jag gick på speed samtidigt som att jag skakade hans hand lite för snabbt och lite för länge.

Birnbaum: Okej... (asså inte otrevligt utan mer så där okej, den här informationen påverkar mig inte på något sätt lite som "himlen är blå")
beivras, typiskt ord som inte används så ofta

sen fortsatte han att prata med Ernst.
God damn it, i lost my cool på ett väldigt synligt sätt. konstigt det där..

(fantastisk lay out på den här bloggen by the way.. de ringde från Berghs och ville att jag skulle föreläsa på temat "innovativt och/eller fult ")

idag har jag bokat min resa till köln där det är stor konstmässa nu i april. Jag ska vara där prata om What is art? och hälsa på i olika bokhandlar och museishopper. det blir kul. 
Idag är det ett himla spring här för att det kommer massa journalister som ska intervjua ernsta lena och benke om projektet de hållt på med det senast halvåret. jag har suttit och tjyvlyssnat och det kommer bli skoj skoj skoj vill jag lova. 

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar