fredag 18 februari 2011

happy times!




bibliofil kallas det visst..

gissa om jag är glad att Ernstan äntligen kommit hem!

nu är det full rulle här i ateljén för vi ska vara lite överallt och prata om den nya boken och bibliografin som också ges ut nu. varje bok har en egen målning av Ernstan och en liten and i hörnet så han har målat änder här på rullande band.



  
 
jag gillar att de ser ut som roshaktest. Jag ser mest äggstockar och de yttre kvinnliga genetalierna.

inredninsdetalj på antikmässan


 i onsdags var vi på antikmässan där Ernst pratade om nya boken medan jag spionerade på kulturtanter.
titta vilken fin kulturtant! hon matchade fjädern i hatten med halsduken som i sin tur matchade glasögonbågarna och polotröjan.

 Sen var det en äldre kvinna som stod och smygfotade Ernst när han och jag pratade (Vi hamnade i en något hetsig diskussion efter att Ernst påstått att månen ika gärna kan vara gjord av ost som av något annat.) När hon hade fotat klart hörde jag att  hon sa till sin väninna: " Han är ju så gullig!!".


Igår var vi på Market på Fredsgatan 12 där massa olika gallerier finns representerade. Det norska gallerie Erik Steen ställde ut en ny målning av Ernstan, som jag tycker kan vara det bästa han gjort på flera år:



Ikväll ska vi till Bukowskis och prata om boken och om målningen Justitia som ska säljas där på deras contemporary art auktion senare i vår:

visst är den olik hans andra målningar?


OCH slutligen i morgon ska vi infinna oss hutlöst tidigt ute på antikmässan för att Ernst ska agera reporter för TV4s morgonsoffa.

ja som ni hör (jag utgår från att ni läser högt ) så är det som sagt fullt ös här. För att inte stressa ihjäl oss så har vi (jag) bokat in lite fredagsmys. jag bakade en rasande god sockerkaka när jag kom till jobbet i morse som vi tänkt äta till 15-fikat.

nu ska jag lägga mosaik.


Rut

1 kommentar:

  1. Är det meningen att färgkletet på högra bilden ska se ut som en Anka.
    Det är så jag ser det..

    SvaraRadera