tisdag 1 februari 2011

på fredag gör jag ingenting ingenting ingenting..


weapon of choice
 kommer ni ihåg den låten vi sjöng på dagis? hur gick den sen? på måndag flamsar jag omkring? näähhh.. den har jag i alla fall på hjärnan mest hela dagarna i ateljén nu när jag arbetar under egen regim. Missförstå mig rätt, jag jobbar som aldrig förr, men det känns ändå lite som när man hade eget arbete när läraren inte var i klassrummet.

typiskt bra mellis: rosting med jordnötssmör och en smoothie
kolla va långt jag kommit med stolen i bakgrunden!

Jag lägger mosaik mest hela dagarna.


Jag också fixat med böckerna Vad är konst I + II som Ernst har målat i och som ska packeteras i värsta fina boxen och säljas tillsammans.



i'll tell you about my mother






Eftersom Ernst inte läser bloggen så kan jag passa på att avslöja att jag har en gaaaanska så stor överraskning på gång inför hans återkomst nästa fredag. inte nog med att jag kommer att ha gjort allt han bett mig om

- städa snickeriet
- göra 7 ramar (3 gröna, 3 bruna och 1 blå)
- lägga mosaik på stolen (se bilden ovan)

jag kommer nämligen också som en extra bonus feature ha bytt golvpappret i ateljén eftersom det ny har typ 13 hål i sig som är halvhjärtat lagade med silvertejp.



Vidare har programmeraren som vi arbetar med på Norra Länken-projektet varit inne och visat lite ASFETA RENDERINGAR av Ernsts bidrag till ett av bergrummen. (tyvärr är det mycket hemligt så ni får vänta till the real life experience)



Förutom Ernstan är en av mina favoritkonstnärer David Shrigley. Han är helt fantastisk. Så bra är han att jag inte kan uttrycka mina känslor i ord. allvarligt talat. asså ord och bild i mind blowing kombinationer, samtidigt som teckningarna ser ut att vara gjorda av mig. På hans hemsida finns nästan allt han gjort, så gå dit och botanisera när ni är klara här.

Rut

2 kommentarer:

  1. Shrigley var ju asbra. Verkar ju inte oöversättbart heller. Borde kanske ges ut på svenska...

    Trevlig blogg för övrigt. Tjuvkikar då och då!

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag tror att det var prat om att ge ut honom på svenska men jag är skeptisk. Den nya boken är fantastisk ( du vet så där bra att man dra ut på a:na så att man säger faaaantastisk). Jag rekommenderar den varmt.
    Kram Rut

    SvaraRadera