torsdag 10 februari 2011

nu smäller det tvärt

kolla vad jag hittade i grovsoprummet på jobbet! jag säger bara: håll  i hatten vår, för här kommer jag!

asså jag är arg som en varg! som ni vet har jag ju varit fullständigt uppslukad av talboken "den siste tempelriddaren" de senaste dagarna som jag lyssnat på medan jag lagt mosaik.

och fint blir det

okej att den var dåligt skriven, okej att karaktärerna var platta och intetsägande, okej att könsroller cementerades och okej att handlingen var förutsägbar.

 MEN vad i hela skogen ska det betyda att när de äntligen får tag i det som de letat efter (jesus dagbok, gömd i 700 år i det skepp de sista tempelriddarna seglade i när de flydde från det heliga landet)  i 16 TIMMAR (alltså 16 cdskivor) så bestämmer sig hjältinnan för att bara knögla ihop sidorna för att sen kasta dem i havet. och märk väl att det här fruntimmret alltså är arkeolog och genom hela boken har drivits av sitt sökande efter sanningen. " men folk måste få veta sanningen, Sean " utbrister hon kanske en trilljard gånger er boken.

när hon kastar boken i havet frågar Sean (den snygga men introverta FBI-agenten) varför hon förstör bevisen som hon velat att mänskligheten ska ta del av.
" Tess log och kastade armarna kring halsen på honom "jag har redan alla bevis jag behöver här" sa hon och kysste honom." okej jag citerade ur minnet där men asså sååååååå ostigt var slutet. Jag ba: what the fruit!!!! vad är det här för skit!!!!?!??!?!?!
jag blev så arg att jag behövde stampa i marken och morra lite för att avreagera mig. what a waist of my time.

min tjocka bror


lägg huvudet på sne så ser du
min löjligt vältränade kusin i förgrunden


sen blev jag på bättre humör för Harry, Valle och Simon kom förbi ateljén och hjälpte mig att byta ut golvpappet i ateljén så att det ska vara fint nu när Ernst kommer hem i morgon kväll.


idag har jag också varit på ett mycket bra möte på förlaget som ger ut Ernst senaste bok, och vi har pratat lite om uppträdanden han ska göra i samband med den.


 om ni vill göra något annat kul när ni läst klart det här så tycker jag att ni ska se Tangled. Den får helt klart 5 hårborstar av 5 möjliga! Fantaboulous!

 Rut







2 kommentarer:

  1. Åååh tack snälla snälla Rut för det fina paketet! Jag blev hur glad som helst idag när jag såg den på hallmattan!
    Kram :D

    SvaraRadera
  2. tack tack! hopas att du tycker om den! Kram!

    SvaraRadera