onsdag 12 januari 2011

Honey I'm home!

Hej kära vänner.


Efter mångt om mycket är jag tillbaks från ett spektakulärt besök i ett precis lika spektakulärt Peking. Ni som har varit där vet vad jag menar, och för er andra: Åk dit!

För att verkligen visa att jag menar allvar med att bli Årets Assistent började jag arbetsveckan med att skicka iväg Ernst på ett tidigt  morgonmöte på Liljevalchs idag, som tydligen hade blivit inställt.  Att det hade blivit inställt hade gått mig fullständigt förbi, så döm av min förvåning när han då kommer instapplandes med snö i håret och tillbakahållen ilska i blicken 10 minuter efter att mötet skulle ha börjat.

och inte nog med det, jag hade även passat på att bre ut mig som en riktig pasha över hela hans skrivbord, eftersom jag hade räknat kallt med att få ha stället för mig själv under större delen av dagen, och satt där med papper och pärmar och datorer.

lololol

Ernst har helt klart och uppat sitt game för tillfället och är sjukt produktiv.

han har hunnit måla en nya tavla som ska vara med i en utställning i Oslo i slutet av Januari:

Tadaaaaaaaa:
Natur i Rad

Sen håller han på för fullt och jobbar med utsmyckningen av ett av bergrummen i Norra Länken som ska vara klart 2017 (men vi måste vara klara med vår del nu på fredag).



Det kommer att bli asfett. bakgrunden kommer att bestå av flera olika färger som kommer att tryckas på samma material som trafikskyltar så att det reflekterar billysena: 


och på det så kommer vi att skära ut landskapet ni kan se här i tunn plåt. asså det kommer att bli så fint att jag kommer vilja åka fram och tillbaks i den där satans tunneln dagarna i ända. 




för att ni ska få en försmak av hur det kommer att kännas har jag gjort ett rafflande kameråkning längs skissen av den delen som kommer att bli i plåt. Warp speed commander ( jag bjuder på billjud) :


det känns bra att vara tillbaks.

puss på er finingar.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar