fredag 28 januari 2011

Timmarna

kolla här då, solen visade sig idag.  typiskt trevligt initiativ. Du är my favourit burning ball of gas Solen.



maaaaakalöst!
När jag var liten tänkte jag alltid att när jag blir stor och har ett riktigt jobb då ska jag alltid ha snittblommor hemma.

Tur för mig då att fantastiska Makalösa Blommor ligger alldeles i närheten av ateljén. En gång i veckan stolpar jag in där och säger " Hej, jag skulle vilja köpa lite makalös blommor tack." (jag tycker alltid att det är lika kul at säga så, de som jobbar där.. not so much... any whoooo)



Harry var förbi i ateljén och höll mig sällskap när jag la mosaik och lyssnade på Dolly Parton. Jag passade på att ge honom den här gamla kappan som Ernst sagt åt mig att kasta. Varm och Skön.
Sen åt jag mitt favoritmellis:
rosting med jordnötssmör

Då sitter jag i Ernst stol och funderar över livet och över hur jag ska göra för att behärska det här satans layoutprogrammet i bloggen.  Min självbiografi ska heta " Den ofrivilliga formgivaren" hahaha, jag är så rolig. (det sista var ett konstaterande, inte en del av titeln)



Innan jag slutar vill jag dela med mig av årsbeskedet jag fick i brevlådan igår. Det här är den kolossala mängd jag dragit in på aktier förra året. Spending pants on! för nu är det fest.

3 kommentarer:

  1. Jag har också haft det där med snittblommor som en plan för mitt vuxna liv. Hittills har det stannat vid tulpaner, och endast under blommans högsäsong, när de finns på alla mataffärer. Kanske för att jag ännu inte är helt säker på att jag har ett riktigt jobb? Snittblommor är hur som helst fantastiskt. Får du dem med en sån där fin lapp i?

    SvaraRadera
  2. Hej Rut!
    Jag har länkat till din blogg från min hemsida hoppas det är okej.
    /Lova

    http://lovakopp.webs.com/apps/links/

    SvaraRadera
  3. Klara: Ja, lappen kommer med. De gör helt fantastiska buketter så att man tror att man bor i en en stor lägenhet i new york med vitlaserade golv och ett stort arbetsbord med uppslagna böcker och en skrivmaskin på. När du flyttat till ditt nya kontot kan vi gå dit.

    Lova: Men det är ju mer än okej. Tusen tack. Kram Rut

    SvaraRadera