torsdag 27 januari 2011

swosch.. (ljudet av tid)

asså hur kul är inte det här? någon hade alltså tappat en basker precis utanför ateljén. hahahaha det fattas bara en randig tröja och en palett.



När jag inte är på kontoret brukar jag hänga på världens bästa ställe Thomas och Kniven. Det är vernissage mest hela tiden och det finns hur fina saker där som helst. till exempel den här tygpåsen som min bror har gjort.
   

Som present till mig från mig ska jag köpa den här FANTASTISKA affishen .
Jag får typ ägglossning när jag ser den, ni vet ju hur jag känner för kombinationen ord och bild.


fint blir det

Ja det gäller ju att hålla sig sysselsatt nu när Ernesto har lämnat landet. Tur för mig att jag är en fena på att hålla mig sysselsatt. Det är faktiskt sant. Jag har ALDRIG tråkigt för att jag har begåvats med ett rikt inre liv.














dansa mitt hjärta medan du är unger..

I måndags var jag på möte på Bukowski och vi pratade om att ha en lansering av Ernsts nya bok där (alltså vad är konst 2). Det kommer bli fett. Dagen innan hade det varit dansare i lokalen som hade dans/målat det här fina hjärtat. det hade varit tufft att vara där.
Sen i tisdags så var jag på ett hemligt möte för att prata om en genial idé Ernst och jag har kommit på.




Har ni sett kulturtavlorna där det är reklam för Ernsts bok? (den här bilden är tagen i motljus för att det ska bli lite dramatiskt)


Varje gång vi går förbi en sån så stannar Ernst och pekar på tavlan och säger " asså vem skulle inte vilja läsa den där boken? jag skulle göra det om jag inte hade skrivit den." sen går vi lite till och så vänder han sig om och småskrattar samtidigt som han läser hört "Äventyret fortsätter... var får jag allt ifrån?"


Typiskt Ernst...
Nu går jag ner i ateljén och oljar lite ramar.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar