torsdag 9 december 2010

+ 1

min +1 (asså jag ääääälskar hipstamatic)

Eftersom min käre chef är bortrest så tog jag igår tillfället i akt att tacka ja til en av all de inbjudningar som fullkomligen dräller in på det här stället och gick  i egenskap av Ernst Billgrens assistent + 1 på fotografiskas öppning av Lady Warhol utställningen.

Väl på plats drog jag vid två skilda tillfällen skämt som missförstods,  istället för att vifta bort det så envisades personern i båda fallen att jag skulle förklara vad det var jag menade eftersom  jag brukar vara hyfsat rolig. De trodde kanske att det fanns löftet om ett skratt i det jag hade sagt, men icke.

Senare misstogs jag även för att jobba på utställningen och blev ett flertal gånger frågad om var toaletten ligger (en trappa ner och till höger).

Kort sagt: en sjukt kreddig kväll där jag fick möjlighet att frottera mig med kultureliten...

Rut

1 kommentar: