onsdag 15 december 2010

när katten är borta..

Härifrån styr jag mitt imperium

Asså det börjar bli ganska mulligt här nu eftersom Sigge (sonen) är här och jobbar, så det är verkligen FF OCH jag är äldst. det är fett. Jag säger saker som: "du tror väl inte att det där glaset kommer att ställa in sig själv i diskmaskinen?!?!" (efter att vi druckit vår förmiddagssmoothie). Då känner jag mig tuff och Sigge låter mig hållas, det är toppen.

 ateljépingis

Sigge och hans kompis Jesper arbetar nere i ateljén och jag sitter uppe vid Ernsts skrivbord och röker cigarr. This is the good life. 



Jag passar även på att då och då lägga upp fötterna på bordet (i strumplästen så att det inte blir några märken) och knäppa händerna bakom huvudet och spänner ut armbågarna så där som pampar gör i film.

Sigge Jesper och jag ska på affärslunch snart men innan dess ska jag hinna klämma in en fika med Harry som kommer förbi.

Annars på min att göra lista för dagen:

1. köp linolja (så ljus jag kan hitta)

2. Köpa blommor och kanske lite choklad till Ernst och Helene som välkommen-hem-present (jag är fööör gullig)

3. Posta bokföringen som jag blev klar med igår.

4. meditera


Ibland frågar folk " men finns det inget du inte gillar med ditt jobb?" jag har funderat på det där och kan faktiskt erkänna att det finns en grej. Nu när det är så kallt ute så krånglar låset på dörren till ateljén ibland. Det är SJUKT jobbigt....

Puss på er!

Rut


1 kommentar: