fredag 10 december 2010

Herrbesök

Valle, Simon och Harry

För att lindra min ensamhet kom lite släktingar förbi och fikade. Jag gjorde en Ernst och gav dem en kopia av Vad är konst? och försäkrade dem om att de har fullkomligt genial läsning framför sig. 
Nu är det bara två dagar (mån tis) kvar tills Ernstan kommer hem. På min request ska vi äta reunionfrukost på Non Solo då och jag kommer att äta två frallor OCH dricka smoothie för då, då jävlar är det fest!

saker jag gör på arbetstid

Men det är fiffigt att ha besök för då går jag liksom in i rollen Ernst Billgren och säger det han brukar säga när han har förstagångsbesökare här (" Här är jag och några arbetslösa ungdomar jag brukade dyka med förut" säger han och gör en svepande gest mot ett foto på honom , kronprinsessan och E-type).

Vidare passar jag på att vara oförskämt uppmuntrande och positivt när mina besökare berättar var de har för planer här i livet. "Genielat!" kan jag utbrista, och höra Ernsts röst eka i mitt huvud. (obs! Jag är hjärtlig)

och om de frågar om kloka råd och det är något jag inte kan svara på (hände sällan) så hänvisar jag till Vad är konst? 


Nu när gästerna gått är jag Rut igen och står på en balansbräda vid mitt höjochsänkbara skrivbord för att motverka axelvärk. Så här ser det ut:



Men det är inte fy skam att vara jag,vill jag lova. 

Puss på er finingar!

Rut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar