tisdag 7 december 2010

ravenna



Hundra år av ensamhet... men jag fick sällskap till lunchen av min töntiga lillebror som fyller år idag.
Jag hade köpt hans favorittårta (daim almondy) som han ivrigt glufsade i sig.

Sedan lämnade han mig till mitt mosaikläggande som jag har ägnat mig åt hela dagen. det är något samarbete med en möbeldesigner (som jag glömt namnet på) som Ernst har jobbat med förut. Innan han åkte la han upp grundmönstret som jag sen ska bygga ut.
Han verkar tro att jag skämtade när jag sa att jag har tummen i rumpan när det kommer till raka linjer och precision. Men jaja vill du ha en sne stol så visst. Jag gör mitt yttersta för att det ska bli bra.


Men det är faktiskt himla kul att lägga mosaik.  Jag ska fortsätta med det nu.

Rut





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar