måndag 6 december 2010

ensam hemma

mitt rum


Efter en fantastisk helg känns det lite konstigt att komma till en helt öde ateljé.
 Ernst och Helene  har nämligen åkt till Thailand vilket innebär att jag är helt solo allena i en och en halv vecka. Det känns ovant så jag har suttit inne på mitt rum hela dagen och lyssnat på Bruce Springsteen för att bredda min comfort zone.

Ernst samlar på Dick Bengtsson tavlor. det här är min favorit



Det sista Ernst sa innan han gick här ifrån i fredags var "om jag skulle dö nu när jag är borta, så kör bara på som vanligt. Jag räknar med att det tar fram till februari-mars innan de kommer på hur det ligger till. Då är det bara att du tar med dig så mycket du kan här ifrån så att du inte behöver stå på bar backe."

När jag då sa att jag var intresserad av hans gamla tv som står vid skrivbordet så såg han lite irriterad ut, så jag sa att jag bara skojade och jag lovade att ta med mig "saknad räv" och minst 4 tavlor till.

Nu ska jag nog ta och fika för att bibehålla ordningen på det här stället.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar