onsdag 1 december 2010

folk vänder sig om


vi har gjort oss fina inför kvällens äventyr (obs! skilda event)

i morse var det frukostfika på Nero. När Ernst kom in såg han lite misstänksam ut när han satte sig bredvid mig. (Både Ernst och jag HATAR att sitta med ryggen mot rummet så det slutar alltid med att vi sitter bredvid varandra som två panelhönor). "Alla stirrar på mig!"
väste han. jag ba: "va?! för det var verkligen inte mer stirr än vanligt (dvs minimalt).


"Jag dominerar ju svensk media för tillfället" viskade han och himlade nog lite med ögonen som att markera att han tyckte att det var konstigt att jag inte hade gjort kopplingen själv.

Tydligen var min käre chef   medverkande i en paneldebatt i Kunskapens Krona + att han var med i Vem tror du att du är.

Jag har lovat att se programmen "ja, det utgår jag från" svarade Ernst  "hur ska du annars kunna hänga med i snacket på fikarasten? " han menade alltså när han och jag sitter och fikar 3-7 gånger om dagen.

Det har varit ganska pressat schema idag eftersom morgonfikat drog ut på tiden, och sen så var det fler penslar än vanligt att tvätta (han har börjat på ett nytt GENIEALT verk) så att vi började inte med meditationen förens vid karvt i 11, så det var KNAPPT att vi han med förmiddagsfikan innan lunch.

Nu är det bara Helene och jag i ateljén för Ernstan har åkt till uppsala där han ska avtäcka statyn "Grävlingen som hade allt" (den där fina vi gjort på Gustavsberg).

Jag ska kolla om hon vill ha en kopp kaffe (alltså Helene, inte grävlingen).

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar