tisdag 30 november 2010

konstens Blondinbella

    


de är inte helt olika min käre chef och den fullständigt bedårande Blondinbella.

Okej att det är entrepenöriga och salfe made, det är uppenbart. men där de verkligen är lika är att de är så fantastiskt positiva och uppmuntrande.

Ni skulle se hur det är när vi har besök här i ateljén. I fredags var en författare här som också ska skriva en "Vad är ?" bok. "Att  du är ett genie råder ju inte det minsta tvivel om" börjar Ernst mötet.

Asså prova det själva nästa gång ni sitter i möte. Det blir himla trevlig stämning.

När vi är snälla bygger vi upp varandra och då blir sammarbeten mycket bättre. Ernst har liksom tagit det ett steg längre och gjort det till sin livshållning.

när jag efter att ha jobbat här i nästan 4 timmar så hade jag ner ett förgyllt bronsekollon bakom en stor byrå samtidigt som att jag nästan krajade ett kosta boda glas. När jag berättade det här för Ernst så sa han: " Men tänk va bra, det är ju som att du har kastat ner en fackla i en djup brunn där det ligger massa skatter, så när vi har tid och lust kan vi ju flytta den där byrån och kolla vad det ligger för andra roliga grejer där."

I början tänkte jag att han bara sa sånna här saker för att vara snäll men var arg egentligen, men nu när jag är inne på min åttonde vecka så börjar jag förstå att det är ett sätt att förhålla sig till livet som helt klart gör det angenämare för alla parter inblandade.


Prova själva får ni se.

Rut

2 kommentarer:

  1. Är det bronsekollonet från Svenskt Tenn? Isåfall har jag haft ögonen på det och vill ha det.

    SvaraRadera