tisdag 23 november 2010

att återvända

i bakgrunden sitter Ernst i telefon och pratar om vad som definierar ett mästerverk

Hurra för mig för idag är Ernstan (det är mitt lite kärvanliga 50-talssmeknamn på Ernst) kommit tillbaks från London. Med sig hade han denna mycket smakfulla kakburken med torra engelska kakor i. Jag skulle kunna tillägga "och berättelser om fjärran land " men det kan jag inte för det han sagt om sin vistelse är att vädret var mestadels uppehåll och att han har gått mycket.

Asså jag tror inte att han har haft tråkigt men det är lite som Snusmumriken säger, att när man gång på gång återberättar vad man gjort så slutar upplevelsen att tillhöra en själv. 

Sen hade vi ett good talk om att bygga imperium

jag älskar mitt jobb.

Rut

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att ditt jobb blir till denna blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack Klara va glad jag blir!
    Du får gärna komma förbi på en fika någon dag (det finns så got som alltid tid för lite fika på det här stället)

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Rutan, engelska kakor är inte torra, de är mjuka och goda.
    Ps jag såg din plåtförpacking live på Marcs & Spencer för cirka sex timmar sedan...

    SvaraRadera