onsdag 24 november 2010

grävlingen som hade allt

Idag har Ernst och jag varit ute på Gustavsberg och jobbat på en finfin skulptur (jag har torkat bort damm i skarvarna. en MYCKET VIKTIG del av arbetet) som ska avtäckas på Uppsala Konstmuseum nästa onsdag.
Så här ser det ut när vi är in action! : (asså jag var i action fram tills att jag började ta bilder)

 högst upp ser ni något som sen ska bli en grävling, då ska vi använda den där fågeln med lerklumpen på ryggen som jag skrev om tidigare

 en del fogar måste målas lite extra

Det är toppen på gustavsberg. det är varmt och skönt från ugnarna och folk sitter och målar och pysslar mest hela dagarna. De hade tyvärr ingen brun lackfärg men som tur var kunder Ernst blanda till lite från pigmenten som används till lasyren.

färgblandargrejer

 Ernst säger att han kan återskapa på pricken vilken färg som helst men då sjunger jag bara så här:





då suckar Ernst.


Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar