torsdag 11 november 2010

Härmapa

 obs! coola Helene i bakgrunden.

Som ni vet så passade alltså min chef på att klippa sig lika dant som jag en vecka efter att jag hade börjat hos honom. När jag i måndags kom till jobbet så hade jag rakat bort allt hår på sidorna av skallen, och vem tror ni inte står med rakapparaten i högsta hugg idag när jag kommer tillbaks till ateljén efter träningen?


Det börjar helt klart likna "Ung kvinna söker" eller even better när Edie Sedgwick blev kompis med Andy Warhol. Då klippte och färgade hon sitt hår så att hon såg lika dan ut som Warhol. Sen var Andy ett svin som utnyttjade henne för pengar och gjorde sig lustig på hennes bekostnad inför folk. Typiskt tråkig kille.

 Jag har i alla fall lovat Ernst att jag ska vara snällare mot honom än Andy var mot Edie. Jävla AndyWarhol. Ernst låtsas som att han inte förstår vad jag pratar om, men jag vet att han vet att jag vet osv.

Rut

2 kommentarer:

  1. och en ynnest för oss andra som också får en liten inblick, får du härja helt fritt med din blogg?, fast jag tänker att vad du än skriver om så blir det väl i förlängningen ännu en del av det Billgrenska konstuniversumet :)

    SvaraRadera
  2. och så lyckades jag förstås kommentera fel inlägg, det var det förra jag tänkte på

    SvaraRadera