fredag 19 november 2010

det Ernst inte vet

så här ser det ut där jag jobbar

eftersom Ernst inte befattat sig med datorer sen det blev mainstream (1982) så vet jag att han inte kommer att läsa detta därför passar jag på med ett erkännande.

När Ernst ringde och frågade om jag ville börja jobba här så gjorde jag mitt bästa för att ge ett avslappnat care less intryck och svarade: Det låter ganska intressant, vi kan väl ta en fika och prata om det?

men egentligen så hade mina synapser i hjärnan börjat spraka och jag behövde sätta mig ner efter att vi hade lagt på.

 Asså först bara att bli erbjuden ett jobb när man har pluggat kulturvetarlinjen som inte har med vård av äldre eller renhållning att göra... asså det händer inte. så först behövde jag ta in den informationen ( är inte riktigt klar än). men sen är ju grejen att jag har följt Ernsts konstärskap sen jag var bäbis typ. Jag kan namnet på ALLA hans tidiga verk (Åsikter om andras tankar, nej tack i vinterlandskap (förstörd), saknad räv osv..)

 Ernst vet inte om det här eftersom jag vill vänta med att unleash the stalker i mig tills vi har skrivit på anställningskontraktet. Så nu är jag liksom så här jahaa du målar också? men the mask of sanity är helt klart slipping...

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar