måndag 15 november 2010

träffade en kollega på gatan

här brukar Ernst och jag sitta och fundera 

idag har vi harft besök från galleriet och pratat om Ernsts framtida utställningar. Galleristen föreslog ett nytt koncept varpå Ernst svarade att "nytt" inte hade varit ett positivt ord för honom sen 1982.
Oklart vad han menade med det men efter en stunds tystand beslöt vi oss för att boka in nästa möte.

Asså 2012? vem kan göra planer så långt fram? Kommer mänskligheten ens finnas då? Sånt brukar Ernst och jag fundera på när vi är ensamma i ateljén, men när vi har gäster som gärna vill hitta på saker med oss typ 13 nov 2011 (asså sjuuukt långt fram i tiden) så håller vi god min och säger : "det ska nog gå bra" men i huvudet så ba : "the humanity!!"

Rut




3 kommentarer:

  1. För ett tag sen såg jag en tv-intervju med en mejanprofessor, han pratade om denna strävan efter att komma på något nytt hela tiden, man borde lugna ner sig och släppa på denna skapa-nytt-hets, detta pratade han mycket om, sedan avslutade han med motiveringen 'för då kanske det kommer fram något nytt'

    Påminde mig om ett annat tillfälle då en hälsotidning skickade med som bilaga en ljudkassett med titeln "The new way to beat stress fast"

    SvaraRadera
  2. Men Stjärnornas krig utspelas ju "för länge sedan" och inte alls långt in i framtiden!

    SvaraRadera