fredag 5 november 2010

dagens outfit


Idag är det FF i ateljén för att Ernst är i gööttteborrrrrrrg och pratar med gallerier där.

Häromdagen när vi rensade upp i förrådet så höll jag ett långt utlägg om hur vansinnigt kul jag tycker att det är med kombinationen ord och bild som tillexempel det här briljanta exemplet nedan: 



Då sa Ernst: "kommer du ihåg i skolan när en del tyckte att det var kul att stryka över ord i läroböckerna och skriva dit ett annat. typ: "Anna springer" så stryker man över springer och skriver bajsar istället. Jag tyckte alltid att det var ännu roligare att stryka över ordet och sen skriva samma ord över. Eller ännu roligare att inte stryka över ordet alls och behålla  det som det är.
Precis som när folk säger  "åhhh va fint, det ser ut som riktig konst!" om mina tavlor och jag bara nickar och håller med  men i hemlighet så ba "hi hi hi hi". "

icke överstruket djur i borgerlig miljö


När han håller sånna här utlägg så brukar jag få för mig att jag kanske inte finns, att jag är Ernsts låtsaskompis. Tur för mig att han har hittat på en låtsaskompis med fast lön. Men sen brukar jag reta honom för att han inte har bättre fantasi än såhär eftersom han har hittat på någon som är så himla lik honom själv.

lololol.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar