måndag 22 november 2010

god råd



efetrsom Ernst inte kommit hem från London än är det fortfarande FF i ateljén. Sigge är en trappa ner och monterar lite multiplar och Helen jobbar med tavlorna inför sin kommande utställning som kommer att bli awesome.

Jag har packat upp lite mer bronsskulpturer och varit på uppföljningsmöte på meditationskursen. De släpper oss inte för ens om tre månader.
Hittills är det som hänt när jag mediterat är att jag har slarvat bort min mössa och min halsduk (vid två skilda tillfällen och alkohol var inte med i bilden vid något av gångerna).

för att riktigt förstå vidden av hur konstigt det är att jag glömmer något så vill jag att ni ska veta att när jag är på hugget så blir preussisk diciplin ett relax spa i jämförelse med de himmelska ordningen som existerar i mitt universum.

Jag slarvar ALDRIG bort något. Jag har haft samma kulspetspenna sen 1999 (jag köper till och med refillpatroner till den ), samma hårsnodd sen 3 och ett halvt år tillbaks och använder samma förstoringsglas när jag löser söndagskrysset i tidningen som min farfarsfarafarafarafarafrafsmor hade (det sista var en lätt överdrift, men ni hajar konceptet).



På uppföljningen sa de att glömskan kan vara en effekt av meditationen för att jag blir mer avslappnad. men det är JU LIVSFARLIGT!!! hur ska det här företaget klara sig då?
Jag försökte förklara för schamanen att avslappning är granne med latmasken och att jag egentligen inte hade tid att sitta där för att jag hade en hel del penslar att tvätta i ateljen (4 = två breda och två små).

nej du... men jag ska ge meditationen 3 månader. 20 min morgon och kväll. jag menar hur mycket grejer kan jag slarvar bort liksom? Bara jag vet var Ernst håller hus så sköter jag ju mitt jobb... typ...

Rut

1 kommentar:

  1. "Jag försökte förklara för schamanen att avslappning är granne med latmasken"

    HAHAHAHAHA!!! Du är bäst.

    SvaraRadera