torsdag 18 november 2010

dålig assistent


asså under mina 6 veckor här har jag gjort en del dåliga grejer (ha ner ett ekollon i brons bakom ett enormt skåp samtidigt som jag nästan slog sönder ett glas från orrefors) som jag har lyckats komma undan med. Men idag..

Ernst ringer på väg till arlanda och är lite fundersam över flightnumret, jag försäkrar honom om att jag har läget under kontroll och att han har fått rätt siffror.
Vi lägger på och jag inser att jag har gett honom hans flightnummer till thailandsresan om tre veckor. Jag ringer upp precis lagom för att höra att inte bara har han fått fel nummer, han har även fått fel avgångstid så nu måste han sitta en timme extra på arlanda och glo.

Jag försökta lätta upp stämningen med ett förlåt sms som besvarades med ett guilt trip sms som gav mig magknip. Det är tydligen Ernsts födelsedag idag  fick jag reda på och han skrev att det var en ny upplevelse att fira den ensam på arlanda drickandes ljummet (han vill att det ska vara KOKHETT) kaffe i pappmugg.

för att på något sätt avsluta den här historien med en gladare bild av min kära chef  kan jag rekommendera 1.43 min in i den här videon.



Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar