tisdag 9 november 2010

I afton trans


Alltså ni skulle varit med igår när Ernst höll föredrag i Diselverkstan i nacka. Publiken utgjordes till stor del av det min far har kommit att kall "KBS" dvs. det Kulturbärande Skiktet.  Efter föredraget skulle jag sälja "Vad är konst?" som Ernst hade lovat att signera.

Ni vet i Zombiefilmer när zombisesarna är så där sjuuuukt långsamma och man ba: "ahmen öhhhhh som att de är läskigt." Efter gårdagens clash of the oldies kan jag intyga att det är hårresande med oändligt gamla varelser som rör sig i 1 mm/h.

 En och en kan man ta sig an dem, men i flock... oj ojoj. Det blev nästan slagsmål när de  fullkomligt vällde ner från läktaren mot Ernst och mig. Jag fick gång på gång försöka lugna ner dem och försäkra dem om att det fanns böcker till alla ( märk väl att den här boken kom 2008 så den har ju funnits på pock ett tag nu).

Det slets böcker ur händerna på mig och efter att böckerna hade tagit slut fick vi liksom tränga oss ut ur salen. Jag kände det som att vi låg i krig och att min uppgift var att få Ernst från slagfältet tillbaks till förläggningen.

Ernst däremot verkade inte vara inte det minsta berörd av trängseln och berättade att att det där var minsann ingenting jämfört med när han hade hållt seminarium i Linköping och då hade varit tvungna att sätta upp kravallstängsel.

Nu följer nyheter från ateljén:



Tur att jag har gjort rent penslarna annars skulle detta konstverk aldrig kunnat bli av. 

Ikväll så ska Ernst och jag gå på första kurstillfället i trancendetal meditation (det är den där meditationsformen som David Lynch håller på med).  SPÄNNANDE!!!

David Lynch påstår att första gången han provade på den här formen av meditation så var det som att sitta i en hiss där någon plötsligt kapade vajrarna. jag förväntar mig inget mindre!

Och som ni ser så är ju min blogg nu mera gaaaaanska flådig. Min kära vän tillika roomie Linus var nämligen här igår och färgkoordinerade och styrde upp. Typiskt bra vän.

Kram!

1 kommentar: