onsdag 10 november 2010

saknad räv

idag har jag varit på Asps snickeri och hämtat 10 nya pannåer som vi hade beställt och sen har jag roat mig kungligt med att måla fem av dem dem vita. 



 Jag hann till och med går till färgaffären och köper mer sån här färg och se här: TADAAAA:

Jag säger bara Malevich släng dig i väggen, eller nej det säger jag inte för jag älskar Malevich.

Hursomhelt, på den tiden jag har åstadkommit allt detta ( + att ändra Ernst ringsignal på mobilen från vanlig IPhone-signal till trivsamt fågelkvitter som han tyckte passade hans person bättre) så har Ernst bara lyckats måla en rådjurs- och en björnunge i renässanskläder. 


Jag har försökt hinta diskret att han måste up his game lite för att kunna hålla jämna steg med mig,men detta verkar gå honom fullständigt förbi.  Istället säger han: "Rut, titta här! är det inte OTROLIGT att någon kan måla så här? jag menar kolla bara på ljuset! Två ljuskällor, en varm och en kall och det återspeglas perfekt i kläderna. Jag blir förvånad själv när jag ser vad jag lyckas åstadkomma ."

Ahh Ernst...

Nu ska jag tvätta lite mer penslar.

Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar