onsdag 3 november 2010

Här ligger stora delar av Sveriges konsthistoria och skräpar


konstaterade Ernst i morse när vi började rensa upp i förrådet. Sen förlorade han sig i några tidiga målningar från -82 medan jag kånkade lådor med böcker.

"kolla här! jag målade valpar innan Jeff Koonz hade doppat sin första basketboll i aluminium" utbrast han sen.


(men det här är nog en rävfågel)

Som ni ser här till höger så har vi alltid julgran i ateljén för att bibehålla mysstämning.


Den här skissen till en offentlig utsmyckning tycker jag är fin. Hoppas att jag får sätta upp den i mitt arbetsrum:



I oredan hittade vi även den här affischen från en spelning -79.:

(det är Ernst som är Mini Monsters)

jag hittade även en oanvänd våffelmaskin. hela det här stället är som mary poppins handväska.

kram
Rut



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar